مرد ثروتمند، زن ناراضی! (۱)

استاد عزیز جناب آقای رضایی

با سلام

در ابتدا لازم می بینم از کلاسی که در زمینه ثروت آفرینی برگزار کردید تشکر کنم . این کلاس برای من بسیار مفید بود 

و اما شرح مشکل:

بعد از کلاس ، وضعیت خود را بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم که علیرغم میل شدید به ثروتمند شدن، حرکات من در زمینه ثروت آفرینی با رضایت و خوشحالی توام نیست . بعد از ساعتها فکر در این مورد به این نکته رسیدم که کلید حل مشکل در دست همسرم است. من فهمیدم که همسرم با ثروتمند شدن من شدیدا مشکل دارد و وقتی من حرکاتی در این زمینه انجام میدهم ، بطور ناخواسته در مقابل من قرار می گیرد و به جای تشویق ، مرا از حرکت باز می دارد.  

 

این موضوع را با او مطرح کردم و کار به مشاجره و درگیری کشید. بعد از مدتی بحث و جدل، با اکراه این موضوع را پذیرفت و در جواب، سوالی پرسید که من از جواب دادن به آن عاجز شدم.

او گفت: "همسران افراد ثروتمند همگی زنانی افسرده و ناراضی هستند و من تا بحال هیچ زنی را ندیده ام که شوهرش ثروتمند باشد و او از زندگی اشرافی درکنار این مرد راضی باشد چون این مردها در زمانی که همسرشان به آنها احتیاج دارد، در دسترس نیستند و مشغول پول درآوردن هستند . تو یک مورد به من نشان بده که زنی وجود دارد که همسر یک مرد ثروتمند است و احوال خوشی دارد ، من هم تمام اهداف تو را قبول می کنم."

من در این مورد فکر کردم و دیدم که او راست می گوید چون دست کم تمامی افراد ثروتمندی که دور و بر ما هستند، همسرانی ناراضی و افسرده دارند و هیچ مثال نقضی نتوانستم برای او پیدا کنم. تا حدی هم به او حق می دهم  چون من، فردی کارمحور هستم و او از این قضیه همیشه شکایت کرده است . 

به نظر شما من چگونه می توانم  او را با خودم هم جهت کنم ؟

نظرات 6 + ارسال نظر
نیلوفر نواری سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام استاد
نمی دونم این مطلب رو گذاشتید که ما نظر بدیم یا نه! اما من جسارت می کنم و چیزی که به ذهنم رسیده رو میگم. من فکر می کنم هر زن و شوهری که فیلد فکری شون خیلی از هم دور باشه دچار این احساس میشن. فقط بحث پول نیست.مثلا اگه یکی هنرمند حرفه ای باشه و یکی کارمند تمام وقت یا هر چیز متفاوت دیگه ای. به نظر من اگه این آقا بتونن همسرشون رو (البته اگه خانوم خودشون علاقه داشته باشن که احتمالا به خاطر هرا بالاشون حتما اگه علاقمند هم نباشن، اگه آقا پیشنهاد بدن، علاقمند میشن) در فعالیت های اقتصادی از نظر فکری یا جنبه های دیگه ای که خانوم توانایی داشته باشن شرکت بدن، احساس دور شدن و افسردگی از بین میره.اون مشکلی که خود آقا هم فکر می کنن همه گیره و همه زنانِ مردان ثروتمند ناراضی اند به خاطر اینه که در روابط اونا آقا فقط پول در میاره و خانوم فقط خرج میکنه! و رابطه شون محدود به همینه. هیچ مشارکت دیگه ای وجود نداره. اما من فکر می کنم هستن زن و شوهرهای ثروتمندی که خانوم و آقا هر دو در کسب ثروت و مدیریت مصرفش با هم مشارکت دارند و لحظات لذت بخشی رو هم در اثر این همفکری و مشارکت در کنار هم دارند.

راحله چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:08 ق.ظ http://raheleh-sh.blogfa.com

دوست عزیز
به نظر من یکی از مهمترین عواملی که میتونه در نارضایتی خانم ها موثر باشه یا ندیده شدنه یا ترس از ندیده شدن است!!! همونطوری که خیلی خانم ها پس از فرزند آوری٬ گاها به دلیل بالا رفتن نامتعادل انرژی دیمیتر همسرانشان رو ندید میگیرند و همین موجب نارضایتی مرد و شاید میل او برای کسب ثروت بیشتر و به چشم آمدن باشه!! البته این صرفا یه نظر شخصیه!! و فکر میکنم اگه شما بتونی نیازهای عاطفی همسرت رو به جا برآورده کنی نیازی نباشه وارد این چرخه بشی و اونم قدم به قدم در ثروت اندوزی با تو همفکر خواهد شد!!!

نرگس نادری چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:17 ب.ظ

آره خب! واقعا شما حیفه نشویق نشین!!! بیچاره خانومه اول صبحی بلند شده صبحونه آماده کرده میز چیده سه ساعته نشسته منتظره ببینه آقای زئوس کی از روزنامه خارج میشن صبحونه شون رو با هم میل کنن اونوقت ایشون تمام فکر و ذکرشون اینه که چی قیمتش رفت بالا چی قیمتش اومد پایین!!!! یه کم توی عکس دقت کنین میفهمین خانومه چی داره توی دلش میگه!! میگه: ایشالله که زودتر ورشکست شی توی نیازمندیهای همین روزنامه دنبال کار بگردی!!!
خب چرا شما یه کم افکارتون رو با اون همسر بیچاره همسو نمیکنین؟؟!!

سفرمن چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ب.ظ

hamedenviro شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:01 ق.ظ http://hamedenviro.blogfa.com/

وبلاگتون خوبه ادامه بدید.
به امید موفقیت

میرناصر بوذری چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ق.ظ http://www.yaranezuhour.blogfa.com

سلام

هم وبلاگ تون خوبه ادامه بدهید و هم خانم نیلوفر نواری درست گفتند و
بنده اضافه میکنم که فرق است بین ثروتمندان با افراد موفق چون ممکن است شخصی از ارث پدری ثروتمند شود که اگر آن را با الزامات اجتماعی و خانوادگی تطبیق ندهد خب بطور طبیعی موجب نارضایتی همکاران در محیط شغلی و همسر و فرزندان در خانواده میشود
ولی اگر شخصی با طی مراحل تلاش و برنامه های لازم برای موفقیت توانست ثروتی مادی و معنوی را جمع کند بیشتر ممکن است رفتار عاقلانه ای داشته باشد و از جمله مشارکت دادن اطرافیان در برنامه ریزی و اجرا است که بازدید کننده محترم هم یادآور شده اند
ضمنا ملاک شناخت افراد ثروتمند محدود به اطراف ما نیست چون اطراف ما چند ده نفربیشتر معمولا ثروتمند نیستند بلکه برای قضاوت باید راه های تحقیق اجتماعی را طبق ضوابط علمی آن طی کرد
شاد و موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد